26. 4. 2022

Hrdí lvi! Česká fotbalová reprezentace představila novou vizuální identitu

Česká fotbalová reprezentace představila kompletní novou vizuální identitu. Prezentovala ji v pražském O2 Universu na galavečeru s názvem Hrdí lvi. Používat ji začne okamžitě – v zápasovém režimu poprvé při červnových zápasech Ligy národů.

Už v prosinci představil národní tým modernizované logo a nyní poprvé ukázal i kompletně vytvořenou novou grafickou identitu.

„Dosavadní logo a grafickou identitu používala reprezentace deset let. Naším záměrem bylo zareagovat na potřeby a trendy digitálního světa, a vylepšit tak veřejnou prezentaci národního týmu směrem k fanouškům a partnerům,“ vysvětlil předseda Fotbalové asociace České republiky Petr Fousek.

Reprezentace završila komplexní proces, kdy k rebrandingu loni přistoupily FAČR i projekt Náš fotbal. Tvorba a přípravy pod dohledem uznávaných odborníků v čele s Miroslavem Pomikalem a grafikem Alešem Mičkou trvaly více než rok.

„Nové logo a celá vizuální identita není jen svěží grafika, která oživí sociální sítě. Naším hlavním cílem je maximalizovat zážitek ze zápasů reprezentace. A tak se fanoušci mohou těšit třeba na zbrusu novou fanzónu nebo merchandising ve lvím stylu. V neposlední řadě nám rebranding pomůže stát se atraktivnějším pro stávající i nové obchodní partnery,“ poznamenal Tomáš Sluka, předseda představenstva STES, což je dceřiná marketingová společnost FAČR.

 

Představení i celý projekt se nesl pod heslem „Hrdí lvi“. Lev je symbolem českého fotbalu od nepaměti. A hrdost je vlastnost neodmyslitelně patřící právě k národnímu týmu – hrdí jsou hráči i fanoušci, kteří se už více než 120 let společně snaží posouvat český fotbal k nezapomenutelným vítězstvím. Reprezentace je vrcholem, o kterém sní fotbalisté a fotbalistky už odmala.

Národní tým inovoval logo, které se snaží propojit historické reálie a moderní přístupy, a zároveň kompletně proměnil vizuální identitu používanou ve veřejné prostoru.

Tyto kroky mají za cíl zlepšit komunikaci směrem k fanouškům, posunout prezentaci národního týmu a reagovat na moderní trendy. Domácí zápasy reprezentace by tak měly nabídnout fanouškům co nejlepší zážitek.

„Chtěli bychom, aby se lidi bavili déle než jen devadesát minut během samotného utkání. Rádi bychom se dostali do stavu, kdy si fanoušci užijí bohatý program ve fanzóně, zabaví se i jejich děti, budou mít možnost si koupit merchandising, který pro ně zároveň bude dostatečně přitažlivý, a následně půjdou na zápas. Když potom tihle fanoušci přijdou domů, budou o pozitivním zážitku vyprávět rodině nebo kamarádům. To vše musí doplnit rychlý a atraktivní obsah například v zápasových magazínech nebo na sociálních sítích reprezentace. Chtěli jsme zkrátka změny pojmout komplexně a promyšleně,“ popisoval Petr Fousek.

 

A trenér národního týmu Jaroslav Šilhavý doplnil: „Uvědomujeme si, že je důležité zůstat s fanoušky v kontaktu, nabídnout jim něco navíc. Proto jsem rád, že se v komunikaci s nimi snažíme posouvat dopředu. Nová grafická identita se mně osobně líbí, je hodně výrazná, ale zároveň zůstává konzervativní v tom smyslu, že zachovává české barvy a hodně odkazuje na českého lva.“

Reprezentace postupně bude zahrnovat pod novou grafickou identitu všechny oblasti, které nešly změnit s okamžitou platností – třeba kvůli smluvním závazkům. Už brzy reprezentace představí mimo jiné nové domácí dresy.

Reálné využití budou moci fanoušci poprvé posoudit při červnových domácích zápasech Ligy národů. V nich česká reprezentace nastoupí proti Švýcarsku (2. června) a Španělsku (5. června). 

Veškeré informace k nové vizuální identitě najdou fanoušci na speciálním webu www.hrdilvi.cz


Hrdí lvi! Česká fotbalová reprezentace představila novou vizuální identitu