17. 12. 2021

Hrdí lvi! Česká reprezentace představila nové logo

Česká reprezentace vstoupí do příštího ročníku Ligy národů s novým znakem. Hráči budou na dresech nosit logo, jehož odhalením vrcholí oslavy 120 let českého fotbalu. Národní tým mění znak po deseti letech.

Čeští reprezentanti i nadále budou hrdě hájit lva, který k nim neodmyslitelně patří. Stejně jako jejich předchůdci v bohaté stodvacetileté historii českého fotbalu budou se lvíčkem na prsou bojovat o velká vítězství, ale i prožívat hořká zklamání.

„Letos už jsme představili nová loga FAČR a projektu Náš fotbal. Zároveň jsme avizovali, že ještě do konce roku, ve kterém si připomínáme 120 let českého fotbalu, odhalíme také nový znak reprezentace. Nejde o revoluční změnu, spíš o modernizaci. Jedno však bylo jasné – lev ve znaku musel zůstat, protože jde o nezaměnitelný symbol českého národního týmu, se kterým se identifikují hráči i fanoušci,“ uvedl předseda Fotbalové asociace České republiky Petr Fousek.

Odhalení nového znaku reprezentace je první ochutnávkou před jarním představením kompletního rebrandingu národního týmu. Novou vizuální identitu včetně loga začne reprezentace používat na jaře před startem příštího ročníku Ligy národů. Do březnové baráže o postup na mistrovství světa bude národní tým prezentovat ještě stávající znak.

Tvůrce nového loga Aleš Mička ve spolupráci s reklamní agenturou VMLY&R vycházeli ze současného znaku reprezentace, ale zároveň se inspirovali mimo jiné podobou historických erbů už z doby Přemyslovců. Výsledná a jednoznačně originální podoba lva i celého erbu je moderní interpretací, která propojuje historii se současností. Mimochodem, lev je stejný jako na nedávno představeném logu Fotbalové asociace České republiky.

Ve znaku došlo oproti stávající verzi ke změně tvaru štítu a především kresby lva, který nyní působí modernějším a dynamičtějším dojmem. Ryze originální kresba lva zároveň reprezentuje celou zemi – tedy Čechy, Moravu i Slezsko.

 

„Rebranding znamenal příležitost vytvořit kresbu lva novou a unikátní, která svým charakterem odpovídá době i specifikům fotbalového prostředí. Výsledkem je originální logo, které zapadá do konceptu grafické identity celého českého fotbalu představené dříve v tomto roce. Nový znak by měl podtrhnout hodnoty fotbalové reprezentace, jako jsou hrdost, týmovost, exkluzivita a ambice,“ řekl autor nového loga Aleš Mička.

Nový znak už viděli i hráči a trenéři reprezentace, kteří změnu přijali kladně. Jako například zástupce kapitána Vladimír Coufal, který se s podobou nového loga a s důvody změny spolu se spoluhráči seznámil na listopadovém srazu: „Mám z toho pozitivní dojem. Erb je hezčí a lev se mi zdá takový víc český a zároveň bojovnější.“

„Líbí se mi, že podoba znaku vychází i z historie. Jsem trošku konzerva, takže nemám rád velké změny. A v tomto případě to revoluční proměna není. Každopádně logo teď na mě působí modernějším dojmem. Je dobře, že se to zase trošku osvěží,“ hodnotil záložník David Pavelka.

A obránce Filip Novák dodal: „Ta změna není přehnaná, líbí se mi to. Je fajn, že stejný znak budou používat reprezentace napříč českým fotbalem, třeba i včetně futsalistů, plážových fotbalistů nebo eRepre.“

Tvorba nového loga trvala více než rok. Do březnové baráže však reprezentace nastoupí ještě se stávajícím znakem. Ten nový představil národní tým s předstihem z několika důvodů. Reprezentace i její partneři budou mít díky tomu dostatek času se na změnu připravit (dresy, identita týmu v rámci FIFA a UEFA, reklamy sponzorů a podobně), některé materiály pro celoroční využití jako například kalendáře na rok 2022 už mohou využít nové logo a navíc byl tímto krokem završen rok oslav 120 let českého fotbalu.