6. 11. 2018

Reprezentanti uspěli ve speciální výzvě a poslali malým fotbalistům 44 míčů!

Čtveřice českých fotbalových reprezentantů se rozhodla přijmout neobvyklou výzvu s cílem získat míče pro mladé fotbalisty. S podzimním časem a blížící se zimou fotbalisté mění lisovky za kopačky s kolíky a všichni řidiči zase letní pneumatiky za zimní. Jaromír Zmrhal, Stanislav Tecl, Vladimír Coufal a Jan Bořil proto měli co nejrychleji přezout své kopačky a na druhé straně jejich soupeř zase čtyři pneumatiky na osobním autě. Fotbalisté vyhráli, a proto za každou sekundu, o kterou byli rychlejší, věnovali míč mladým fotbalistům.

Reprezentanti ukázali, že mají nejen rychlé nohy, ale i ruce, a ve výzvě vyhráli! Dopředu se dalo jen těžko odhadovat, kdo zvítězí, protože pro podobnou soutěž chybělo jakékoli srovnání. Své kopačky nakonec dokázali čtyři hráči Slavie a národního mužstva Jaromír Zmrhal, Stanislav Tecl, Vladimír Coufal a Jan Bořil přezout za 1 minutu a 16 sekund.

Oproti technikovi z pneuservisu a současně svému konkurentovi byli rychlejší o 44 sekund a s velkým náskokem mohli slavit. Bylo jasné, že na malé fotbalisty čeká 44 fotbalových míčů, které se reprezentanti rozhodli poslat do malého klubu TJ Sokol Čestlice v těsném sousedství Prahy.

Fotbalisty a bleskurychlého „přezouvače“ pneumatik dal dohromady partner fotbalové reprezentace Goodyear, jehož zakladatel se výrazně zapsal do historie fotbalu.

Charles Goodyear totiž z vulkanizovaných pryžových plátů slepených ve švech v roce 1855 vytvořil první fotbalový míč. Poprvé si do míče z revolučně nového materiálu potažené sešitými kousky kůže kopli fotbalisté při utkání mezi klubem Oneida FC a týmem dvou bostonských škol 7. listopadu 1863. S výjimkou technologie výroby, použitých materiálů a barvy se na míčích až do dneška prakticky nic nezměnilo. Původní míč Charlese Goodyeara je dodnes uložen v Národní fotbalové síni slávy ve městě Oneonta ve státě New York.

Goodyear zároveň spustil nový fotbalový video magazín GOODYEAR REPRETIME, který každých čtrnáct dní přináší perličky, kuriozity a zajímavosti z historie fotbalového národního týmu. Součástí každého dílu je i soutěžní otázka. Kdo správně odpoví, může vyhrát atraktivní ceny spojené s českou s reprezentací.

„V prvních dvou dílech se mohli diváci například dozvědět, z jakého kuriózního důvodu začalo v září roku 2002 o 70 minut později přípravné utkání ČR – Jugoslávie, nebo kdy jela česká reprezentace na mistrovství Evropy vlakem s lokomotivou v národních barvách. Další zajímavosti se dozvědí ve zbývajících podzimních a sedmi jarních dílech minimagazínu,“ vysvětluje marketingový manažer společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech Boris Tománek. Více ke shlédnutí na www.goodyear-repretime.cz/.